Werkwijze

 

Na een uitgebreide analyse van uw klachten en wensen, zal uw behandelend orthopedisch specialist samen met u bespreken wat de mogelijkheden zijn op het gebied van orthopedische hulpmiddelen.

Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van onze producten en dienstverlening kunt verwachten. In onze benadering zullen wij in eerste instantie uitgaan van geprefabriceerde hulpmiddelen. Als blijkt dat de maatvoering of de vereiste functionaliteit van het hulpmiddel het niet toelaat om uw klachten te verminderen, zijn wij in staat op maat gemaakte hulpmiddelen te maken.

Ons belangrijkste doel is deskundige orthopedische hulpmiddelenzorg leveren, waarbij u als klant altijd centraal blijft staan.

 
Controle
Het kan nodig zijn dat uw hulpmiddel regelmatig wordt gecontroleerd op functionaliteit en pasvorm. Bij gebruikers die langdurig op een hulpmiddel zijn aangewezen, is het verstandig om deze periodiek te laten controleren. U krijgt hiervoor van ons een oproep zodra dit noodzakelijk is.

 
Aanpassing
Als uw hulpmiddel niet of onvoldoende functioneert door technische storingen of medische redenen, dan is het raadzaam op korte termijn met ons een afspraak te maken. Vaak kunnen wij de reparatie of noodzakelijk wijziging binnen 24 uur realiseren. Als het probleem niet technisch is op te lossen, maar medisch van aard is, dan dient u een afspraak te maken met uw behandelend specialist.

 
Vervanging
Is de gebruikstermijn van uw hulpmiddel verstreken, dan kunt u bij ons een afspraak maken voor de vervanging van uw hulpmiddel. Een herhalingsvoorschrift kan hierbij nodig zijn. Wij informeren u bij de aflevering van uw eerste hulpmiddel over de minimale gebruikstermijn en wat te doen bij de aanvraag voor een nieuw of reserve hulpmiddel.